Descoperă flower power – literalmente, puterea parfumurilor florale

Cu mult înainte de a ne închide în spații terne, cu aer condiționat, noi, oamenii, trăiam în intimă conexiune cu natura, înconjurați, inevitabil, de vegetație. De plante și de flori, de agenți ai stării de bine care au sudat în subconștientul nostru o conexiune primordială. Una care ne sugerează o stare de siguranță, de confort psihic, o legătură subtilă care ne certifică faptul că busola ne este corect-aliniată, că totul este bine, că ne putem relaxa și, apoi, concentra asupra direcțiilor pozitive, constructive în gândire și acțiune.

Studii certificate de apariția în reputate publicații de specialitate certifică rezultate care dovedesc răspunsul organismului uman la parfumul florii de prun japonez :) Nimic mai mult decât mirosul natural – nici măcar în forma distilată de ulei esențial – al unei flori delicate a fost suficient pentru a furniza rezultate și concluzii remarcabile. Senzațiile și stările evocate de parfumul florii de prun au condus la îmbunătățiri măsurabile științific ale funcțiilor cerebrale legate de memorie, vorbire și motricitate care se corelează, pe termen lung, cu parametri ameliorați ai sănătății emoționale.

O concluzie adițională a studiului menționat vorbește despre importanța percepțiilor senzoriale non-vizuale, de tipul, evident, al parfumului, sunetelor, atingerii și gustului. Pe de o parte, acestea acționează extrem de eficient – conștient și în mod inconștient în viața noastră de zi cu zi supra-încărcată, pentru că necesită o participare activă minimă din partea noastră. Și, pe de alta, mirosul, în special, acționează deosebit de puternic ca longevitate, căci conexiunea sa cu memoria pe termen lung este una cu totul remarcabilă (persoanele afectate de Alzheimer furnizează indicii empirice în aceast sens).

Sunt noutăți, concluzii de cercetări contemporane, și, în același timp, realități pe care le știm, fără să avem habar cum, cu toții. Este nevoie numai de un stimul care să ni le reamintească. Să ne reamintească să ieșim afară, să mergem la Grădina Botanică, să îngrijim cireșul de sub geam și/sau să ne alegem un parfum floral.

Victorienii se amuzau identificând asocieri între flori și sentimente...

  • violetele – sofisticare, modestie, loialitate
  • iasomia – fericire, empatie, blândețe
  • tuberozele – plăcere, pasiune, seducție
  • trandafirii – iubire, pasiune
  • florile de portocal, la limita orientală a spectrului floral – puritate, inocență, iubire eternă

Iar parfumeria germană Florascent ne oferă parfumuri cu buchet floral folosind principiile artei olfactive de secol XVII.

Trandafiri, tuberoze, magnolii, mimoze, iasomie, frezii, bujori, violete, mușcate, ne sunt, cu toatele, accesibile în compozițiile Rose, Pivoine, Mimosa, Violetta, Soflora și, trimițând către teritorii florale mai complexe și misterioase, noul eau de parfum Purple Scent.


Related Products


VOYAGE À CAPRI Eau de Toilette
HABANNA Eau de Toilette
PIVOINE Eau de Toilette
THÉ VERT Eau de Toilette
OLONG Eau de parfum
QUARZAZATE Eau de parfum
CITRONNIER Eau de Toilette
PURPLE SCENT Eau de Parfum